Zábavní Centrum en het bos

Donderdag

Vandaag hebben we even een rustige offday gehad. We zijn ´s middags in de auto gestapt en naar Zábavní centrum geweest. Daar stond een Ikea die Rob graag wilde bezichtigen. De ikea verschilde niet veel van inhoud wbt Nederland, al was hij wel iets uitgebreider, aldus Rob. We hebben daar een aantal kleine dingetjes gekocht, en ik heb de kassajongen wijsgemaakt dat ik Tsjechisch ben. Dobre Den, Ano, Prosim, ciao. Meer heb je niet nodig. We zijn vervolgens terug gelopen richting de auto. Opeens viel ons oog op een winkelcentrum. We zijn het gebouw binnengelopen en kwamen allerlei leuke zaken tegen, waaronder een McDonalds.

Die zochten we al. De McDonalds in Praag centrum is zo verschrikkelijk druk, dat tegen de tijd dat je aan de beurt bent, het allang geen fast food meer mag heten. We hadden allebei trek in een milkshake. Rob zei: doe mij maar een cola, want een milkshake aardbei zal wel te moeilijk zijn. Waarop ik zei: Nou, ik ga er tóch eentje voor mezelf bestellen, dus dan maakt twee ook niet meer uit, ik maak mezelf wel verstaanbaar. En op dat moment liep ik naar de balie en het meisje begon tegen me te praten, terwijl ik op het bord zat te kijken. Chokolat, vanila of jahody shake. (bruine, gele en rode milkshake)! Nou, dat aardbeien is niet zo moeilijk te raden als ik die foto's zie.

'Dobre Den'
- Ahoy
*Tsjechisch geprevel*
'Due jahody shake'
*Tsjechisch geprevel met het woordje 'due' erin*

(lang leve de omroepster in de lift vanons hotel: Due partro; Second floor)

'Ano'
*Tsjechisch geprevel*
'huh?'
- Small, medium, large
'Medium'
*Tsjechisch geprevel*
'Ja sorry hoor, nu weet ik het ook niet meer, je trapte er bijna in'
*krijgt vage blik*
'I'm sorry, in english please?'
- You want todrink here?
'Igen, Da eeeh Ano!' (gelijk heel oost-europa behandeld)
- You want two shakes?
'Yes please'
- Oke, wait a minoet
'Sure'

AAARRGGGHH I was so close! Ik val bijna in de categorie undercover-Tsjechen! Maar goed, na onze welverdiende milkshake bij de +25 graden temperatuur zijn we richting Pet world gelopen. Zomaar... Toen bleek dat er échte dieren in de dierenwinkel aanwezig waren. Zie fotoalbum. We hebben ein-de-lijk onze eerste Tsjechische katten gezien. Daar hadden we het al 2 dagen over. Ze hebben hier nauwelijks katten... Koshki's heten ze hier. Ik vind dat een veel schattigere naam. Vet cute <3Ook waren er prachtige papegaaien en muizen, frets (fretten?), spookaapjes, eekhoorntjes en konijnen en alles was zo lief en schattig. Totdat ik een dode muis/gerbil-achtig iets in de kooi zag liggen en me afvroeg waarom hij dood was, en ik vervolgens geconfronteerd werd met een hele grote slang. Ik moest lachen.

Voor de rest zijn er heel weinig foto's van ons winkel-uitstapje. Ik liep op mn oerlelijke crocs en heb helaas geen fatsoenlijke schoenenwinkel kunnen vinden. Daar waren we eigenlijk naar op zoek. Vervolgens zijn we teruggereden naar het hotel, omdat het echt heel erg benauwd was, en wilden we ons eerst weer even opfrissen en even uitrusten, en toen zijn we daarna het bos ingewandeld. We wilden niet wederom een heuvel op/af dus we hebben de 'redelijk vlakke' route gekozen, en hebben echt genoten van de mooie natuurlijke omgeving. Helaas voor mij was het iets té natuurlijk. Het was zelfs zo natuurlijk, dat ik zin had om een spuitbus deoderant te pakken en mijn aansteker te gebruiken in verband met de duizenden muggen, die het allemaal op mij voorzien hadden. Rob had uiteraard nergens last van, maar ik zit compleet onder de muggenbulten. Net als gisteravond hebben ze het op mij voorzien. Ik kon geen twee minuten stil zitten of ik had alweer vijf muggenbulten. Mn gezicht, mn armen, benen, voeten en zelfs mijn rug en schouders zitten compleet onder door die beesten. Blegh! Noem eens één voordelige functie van muggen waardoor ik eventueel nog blij kan zijn met die beesten... Eéntje maar! Het praktisch nut van die beesten is ver te zoeken.

Ik vond het fijn dat mijn buurman mij vandaag een belletje gaf. Ik had hem vanmiddag gesmst om te vragen hoe het met de poezen stond, en hij belde even terug om te zeggen dat alles goed ging. Dat vond ik wel ontzettend lief! In het bos waren we ontzettend melig en hadden uiteraard veel lol met de lopende inside-jokes over *insert-dier-hebben-ze-hier-ook*. Daar had je echt bij moeten zijn, als ik het jullie ga uitleggen, is het lang niet meer zo grappig. Het slaat overigens niets op en is het vermelden verder ook niet waard, maar het is wel lollig.

We zagen overigens joggers, die compleet afgepeigerd waren, dat het totaal lachwekkend was. We hebben respect voor de joggers, heus wel,maar als je een man van een jaar of 40 aan ziet komen strompelen/joggen, met een hand op zn buik, met zn andere arm compleet slapnaast zn lichaam, helemaal scheefgetrokkenen vervolgens 1 brok zweet, dan schiet je toch wel enigzins in de lach en vraag je jezelf af waarom mensen dit zichzelf aan doen.

De muggen waren op zich nog wel rustig, in eerste instantie, totdat het écht niet meer leuk was en Rob er ook last van kreeg en doodleuk riep dat ze maar naar'diemevrouw daar' doelend op mij,moesten gaan, maar toen zijn we teruggelopen richting het hotel. Rob was even vergeten dat de afstand die je ook 'weg loopt', je ook weer terug moet lopen en zat te mopperen: Is het nog ver grote smurf? Waarop ik in de lach schoot en hij zei: godnondeju, wat een eind. Ook waren de uitspraken: je zou hier een lijk kunnen verstoppen, met daarop mijn antwoord: is dat een stille hint???, terwijl hij het uiteraard niet zo bedoeld had maar aan iets (iemand) anders dacht op dat moment, ook super melig en hebben we werkelijk blauw gelegen van het lachen toen Rob dacht dat we de weg kwijt waren, en ik zei dat alleen Hans en Grietje stom genoeg waren om in het bos te verdwalen, en ik toch zeker niet. Ik ben niet in staat om te verdwalen in welk bos dan ook, ik ben hooguit eventjes exact de precieze locatie kwijt, maar die vind ik snel genoeg weer.

We stonden op een weg, en we moesten rechtdoor (ik heb een sterk richtingsgevoel), maar het pad liep alleen maar naar links of naar rechts, waardoor ik zei: we moeten naar rechts, want ik herken die bomen. Ik weet dat je me toch niet gelooft, maar die herken ik, en dat bankje daar,en daarachter die struik staat het huisje (herkenningspunt), denk ik. Rob verontwaardigd: DENK JE?! Dus wij lopen er zo naartoe en ik zeg: zei ik toch... Vanaf daar was het (linksaf) ongeveer zo'n tien minuten terug lopen naar het hotel en hebben we een heerlijke wandeling van anderhalf-twee uur gemaakt en mensen uitgelachen die aan Nordic walking deden.Stiekem zijn we gewoon jaloers op hun loop-kunsten. Uhhuh!

Bij het restaurant heeft Rob eens voor de verandering Goulashgegeten enhebben we het gezellig gehad, biertje erbij, lekker rustig aan. Ik vind het wel prettig dat je hier in cafe's en restaurants binnen mag roken. Als ik buiten had gezeten, zat ik helemaal onder de muggenbulten.Als ik op de weegschaal ga staan, eis ik wel dat men er 2 kilo aan muggenbulten af haalt. Mn rug is namelijk zo'n zes keer bestoken. Mijn armen, voeten, handen, gezicht, benen en zelfs mijn grote teen zit onder. Na hetafrekenen zijn we naar de hotelkamer gegaan en hebben we onze Ikea-aankopenuitgepakt. Ze zijnheul geweldig! Toen Rob achter de laptop zat, en ik geen zin had om te lezenbegon ik me te vervelen met de souvenirs, dus let maarvooral op de foto's, terwijl je je op je hoofd krabt, bedenkelijk kijkt en je serieus afvraagt wát er in mijn ijsthee perzik zat. Maar goed, je kunt er maar lol mee hebben! We did.

Cool

Vervolgens hebben we ons geergerd aan de blog-storing, er waren namelijk werkzaamheden op de site, waardoor ik de foto's, video's en blogs niet aan kon vullen, dus toen zijn we maar film gaan kijken. (stond nog op de laptop). En we hebben elkaar bekogeld met bovenstaande muizen. Want ja; dat zat er dik in.

Vandaag zouden we naar deastronomische klok gaan,waren op tijd opgestaan en alles, begon het ineens als een idioot te onweren/bliksemen en regenen. Dus we zitten nog even in de hotelkamer.De bui waskort en krachtig, maar zo onderhand al drie kwartier afgelopen en nu is het dus weer25 graden en benauwd. Het mag de pret dus niet drukken.We hebben voor vanavond een tour geboekt: Ghosts and Legends of Old Town. Dat gaan we dus met zn tweeen doen. Morgen staat de astronomische klok als nog op de planning, en we zitten er aan te denken om naar de dierentuin te gaan. Alles is hier nog steeds perfect, en we missen hetNederlandse klimaatecht totaal niet. You can keep it! Voor deze temperaturen zou ikbest wel willen emigreren.Het is maar acht uurtjes.

Tongue out

IK HEB ZIN IN DE TOUR VANAVOND!

Whieieieieieieieieiehieieieieieieieie. Ik ben echt benieuwd wat we gaan ervaren.

Xxxxjes voor Nederland en sterkte met het noodweer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!