Dat ging lekker!

Ik ben zojuist weer terug in de hotelkamer gekomen om even uit te hijgen. Rob en ik hebben allebei nog geen Tsjechische kronen op zak, en de pinautomaat zit bij het metrostation Roztyly. We wisten nog niet exact waar de metro zat, maar zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn eerste blog is dat er ergens een gemene heuvel zat. Rob is nog steeds gesloopt door de lange rit en wilde nog even bijslapen. Op dat moment ben ik naar de receptie gegaan en heb ze gevraagd hoe ik bij de metro kwam. Ze gaf me een kaart van hoe ik moest lopen. Als je het weet, is het hartstikke simpel en ik ging op weg. Het ging bergafwaarts ja, maar niet echt steil en ik vroeg me serieus af waarom al die mensen in de recensies van het hotel zo zaten te klagen over die heuvel bij de metro. Heb ik het overschat? Ik had toch echt wel veel erger verwacht, en ik liep over de parkeerplaatsen naar beneden de trap af. Ik kwam aan op het metrostation. Er kwam gelijk een mevrouw op me af met een mandje onder haar arm en ze begon in het Tsjechisch te prevelen terwijl ze koekjes omhoog hield. Ik zei maar Dobre Den, terwijl ik eigenlijk niet eens meer zeker wist of het Tsjechisch was of Hongaars, of allebei. Ze begon gelijk verder te praten, dus ik neem aan dat het Tsjechisch is.

Tsjechischklinkt ongeveer zo: tergyjqoytlejtsydehfrlnyuhttylieltnsjhyrnflouhtjfsldvnty. Dus ik zei: ja lieverd, ik heb ook geen geld, daar ben ik juist naar op zoek. Ze hield gelijk haar mond, waardoor ik maar in het engels vroeg of ze wist waar de atm-machine zat. De wat? MONEY!!! Doekoe, Cash, Poen! Oooh, nou dat wist ze dan wel (geld is een universeel begrip), en ze wees me de weg naar de pinautomaat, die ongeveer tien meter verder zat, maar die ik gewoon niet wist te herkennen. Ikpinde even 1000 Tsjechische kronen (wat ineens heul veel lijkt), en ben gaan rond kijken in de rest van het station. De woorden zijn uiteraard allemaal in het Tsjechisch en ik heb geen woordenboek bij me, of vertalingsgids of iets dergelijks omdat ik van mening ben dat je beter leert in de praktijk, dus dat is wel grappig. Oke, ik had geen zin om op mn fiets te stappen om zo'n boekje te gaan kopen, ik leer beter in theorie, maar ik was gewoon erg lui verleden week...Prosim betekent akkoord, btw.Pozor; let op. En voor de rest moet je volgens mij achter alle zelfstandignaamwoorden een 'tily'-klank plakken, en dan kom je al een heel eind.

Hetmetrostation lijkt op Strandvliet, in AmsterdamZuidoost, maar danvoor de renovatie. Hahahaha.Ik moest er wel om lachen. Voelde me gelijk thuis. Ik ben voor de lijnennetkaart gaan staan en heb de routeal uitgestippeld. Nu moet ik nog even uitfiedelieren in welke prijscategoriewe vallen. Ik heb een studentenkaart, Robheeft normaal tarief. Toen ik het gezien had, besloot ik terug naar het hotel te lopen. Ik hebRob niet verteld waar ik heen gegaan was, en ik dacht bij mezelf:dalijk word hij wakker, en is hij me kwijt ofzo. Dus ik besloot terug te lopen naar de niet-zo-heuvel-achtige weg, waar ik even bleef staan. Dieheuvel valt me echt tegen, weet je dat?Die mensen stellen zich hier aan, en ik besloot i.p.v. dezelfde route terug te lopen, de route door het prachtige bos te nemen. Het werd al iets steiler maar dat deed me niet zoveel. Onderweg kwam ik een schele man tegen, die 3 vuilniszakken bij zich had, en die niet behoorlijk fris eruit zag. (zwerver). Of nouja, ik weet natuurlijk niet of het een zwerver is, maar als dit de dresscode van Tsjechië is, is ons hotel het Hilton ofzo. De man loensde naar me, waarop ik mn tong uit stak. Hij begon te prevelen en wilde naar me toe lopen, maar hij is best wel een ontzettende creepen ik zei beslist: Dude, ga een leven zoeken, je hoeft je niet voor te stellen, ik weet nu al dat je de dorpsgek bent, en liep lekker het bos in, terwijl ik de man achter me liet. Op een gegeven moment werd het stuk bos steiler en steiler en steiler. Mijn conditie is op zich best wel redelijk, maar 300 meter later liep ik te hijgen als een paard.

300 meter daarna rolde mijn tong over de vloer en had ik zoiets van: OKEE DIE HEUVEL IS DUS NIET OVERRATED! Maar goed, ik zou mezelf niet zijn als ik me hier zou leren kennen en opgeven, dus ik heb lekker het bergpad beklommen en ben boven gekomen. Er was een wielrenner die het met de fiets probeerde te doen, maar toen hij tot de conclusie kwam dat ik hem voorbij liep, terwijl hij zich rot probeerde te trappen, is hij toch maar afgestapt en gaan lopen. Ik heb de berg dus ontdekt. Hij zit bij het hotel, en ik ga Rob hem natuurlijk ook laten beklimmen en al fluitendnet doen alsof ik van niets weet. Mwhehehe. Eenmaal bij het hotel aangekomen verwachtte ik een Rob die in álle staten zou zijn. WAAR WAS JE? IK DACHT DAT IK JE KWIJT WAS *insert-overdramatische-scene* maar ik deed de hotelkamer open en zag hem nog exact in dezelfde houding liggen, als dat ik hem heb achtergelaten. Uiteraardben ik gelijk beledigd en heb ik zin om een kussen naar zn hoofd te gooien met de woorden: I could be dead! Ik ga hem zo maar eens vriendelijkwakker maken in de hoop dat we de stad in kunnen. Ohh honey, wake up... Joehoe, heee... Cutey, word nou even wakker?! *duwt aan*HEE VERREKTE KOEKWAUS, WAKEY WAKEY, PRAAG WACHT!

p.s. zal ik een skateboard kopen om van de heuvel af te gaan?

Reacties

Reacties

Memories.

Dag lieve Joyce en Rob,

Ja hoor, dobre den, is Tsjechisch maar naar mijn weten ook Pools. En misschien ook wel Hongaars, haha. Je had het goed, dus!
Ik weet inderdaad ook hoe Tsjechisch klinkt en kon het dus ook helemaal niet volgen toen.
Wij, (je weet wel wie ik met wij bedoel) hadden overigens wel een boekje en kaart bij ons, al was mijn partner, haha, er al wel eens geweest.

Jullie zitten wel in een prachtige omgeving! Super. En over dat board, ja, waarom niet? Lekker genieten!

Oh, en bedankt voor de opfriscursus!

Groetjes aan Rob.

Knuffels en kusjes,
Memories.

momo

oplossing: 1 skateboard en 1 touw

zo kun je er af rollen, en pokie kan je erop trekken/klaar!

mhuaaa, hugs en kisses

Isaia

Een skateboard lijkt me wel een goed idee..... Wens jullie een fijne dag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!