Zooo we zijn er zo goed als klaar voor!

De planning is gemaakt, we weten wat we willen bezichtigen. De poezen-oppas is op de hoogte... Het navigatiesysteem is geupgrade. De stekkers van de laptop en telefoonladerszijn gecontroleerd of ze ook passen in het elektriciteitsnet van Tsjechië (ja). De reisbescheiden zijn binnen. Morgen gaat onze Rob op zoek naar het vignet voor de tolwegen, en we zijn er klaar voor. Met mijn handige ANWB-boekje met alle praktische informatie (die ik ondertussen allang heb doorgelezen) en mijn uitgeprinte samenstelling van must-see's komen we een heel eind. Ik heb mijn roestige Duits nog eens proberen op te halen met leuke top 40 nummers en Duitse films zonder ondertiteling en ik moet zeggen dat ik het wel weer redelijk kan. Althans, in mijn hoofd klinkt het goed, je weet nooit hoe het eruit komt.Ondertussen zing ik met alle liefde mee met mn favoriete duitstaligeband,want nu kan het nog. VanRob mag ik namelijk niet eens acht uur lang in de auto meezingen... Flauw he?Ik ken zúlke leuke nummers.

Ich sing nur für mich, helaas...

We gaan de koninklijke route volgen uiteraard, wat ons in de oude stad brengt. (staré mesto) Waar we onder andere de Karlsbrug, de astronomische klok en de Praagse burcht gaan bekijken. (Prazsky Hrad). Daar zullen we de St. Vituskathedraal meepakken en uiteraard het gouden steegje en genieten van het uitzicht over Mala Strana. Ook zullen we op zoek gaan naar het Wenceslausplein, het grootste plein van Europa, of nouja, eerder een boulevard met de 700 bij 60 meter. Een riviertochtje over de Moldauis eventueel een optie, al kan ik me herinneren dat dat de laatste keer best wel lang duurde. (het kan ook aan het oncomfortabelereisgenootschap gelegen hebben toendertijd).En verder wil ik even kijken of het nationaal museum iets voor ons is en of we zin hebben om de Joodse wijk te gaan ontdekken. Dat lijkt me op zich wel genoeg voor een weekje. Voor de rest zullen we wel zien waar we uit gaan komen en wat we allemaal willen gaan zien.

Nu alleen nog het huis een beetje aan kant maken en die afwas maar eens gaan wegwerken en tegen vrijdag/zaterdag eens mijn grote rode sporttas eens inpakken, en dan kalmpjes aan Rob eens gaan voorbereiden dat ik een dagje eerder naar Osskom, zodat we maandagochtend bijtijds kunnen vertrekken.

De rest van de week zing ik nog even vrolijk verder...

Reacties

Reacties

Memories.

Yes, top!
Ik wens jullie heel veel plezier en ik gun jullie die leuke, ontspannende vakantie!

Als jullie mij maar niet teveel gaan missen, want dan klopt er iets niet....

Liefjes,
Memo.

Tim

Gaaf!
Geniet ervan :)
En die deutsche schläger hoort er wel een beetje bij als je door Duitsland rijd,. Ich war noch nie in New York, Hoch die Hände, Das rote Pferd, ich bin ein Döner und so weiter hehe :P

Heel veel plezier, ben benieuwd naar de foto's en julle avontuurlijke verhalen :P

Tim


(nu weet ik ook eindelijk de voornaam van poke :P)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!